Lisatud 30.06.2020
Sisukord
1. Sissejuhatus: uhiuus Jazz on ökonoomne, mugav ja oma klassi parima ühenduvusega
2. Võimas e:HEV hübriidtehnoloogia pakub jõudluse ja ökonoomsuse kombinatsiooni
3. Jazzi tuntud siluetti on täiendatud voolujoonelise moodsa disainiga
4. Nutikas ruumikasutus ja esmaklassiline mugavus, mis tagavad ülima praktilisuse
5. Erakordne sõidudünaamika tagab pingevaba sõiduelamuse
6. Sisseehitatud täiustatud tehnoloogia aitab omanikul ühenduses olla
7. Mitmekülgne ohutuspakett Honda SENSING
8. Tehnilised andmed
1. Sissejuhatus: uhiuus Jazz on erakordselt ökonoomne, mugav ja oma klassi parima ühenduvusega
Uhiuus Honda Jazz ja Jazz Crosstar tagavad standardvarustusse kuuluva täiustatud ja tõhusa ning kiire reaktsiooniga e:HEV hübriidtehnoloogia abil pingevaba sõiduelamuse. Honda uude e:TECHNOLOGY seeriasse kuuluv järgmise põlvkonna Jazz on saadaval ainult kahemootorilise e:HEV hübriidajami tehnoloogiaga ja on esimene kuuest Honda elektrilisest mudelist, mis Euroopas 2022. aastaks turule tuuakse.
Jazzi e:HEV on välja töötatud nii, et see pakub paeluvat kombinatsiooni erakordsest jõudlusest ja muljetavaldavast ökonoomsusest, mis täiustavad salongi esmaklassilist mugavust ja praktilisust.
Kompaktse linnaauto olemuse ümberkujundamiseks keskendus Honda uuele disainifilosoofiale, mille võtab kokku Jaapani mõiste „Yoo no bi“. Selle kohaselt peitub ilu igapäevastes esemetes, mida on aja jooksul täiustatud, et muuta need kindlal eesmärgil kasutamiseks veelgi ilusamaks ja ergonoomiliselt rahuldust pakkuvamaks.
„Oleme selle auto välja töötanud nii, et see rikastaks kasutajate igapäevaelu,“ selgitab Jazzi suurprojektijuht Takeki Tanaka.
Jazzi ajatu silueti edasiarendusena iseloomustavad uut disainikeelt sujuvad kontuurid, mis järgivad eelmiste mudelite lühikest esiotsa ja eespool asuvat salongi. Edasiarenduse tulemuseks on uus emotsionaalne veetlus, mis täiustab Jazzile omast esmaklassilist mugavust ja praktilisust.
Honda insenerid tegid uue Jazzi arendamisel tihedat koostööd disainimeeskonnaga, et auto säilitaks eelmistele mudelitele iseloomuliku äärmiselt ruumika salongi. Nad saavutasid selle hübriidajami osade nutika paigutamisega šassiisse ja mootoriruumi.
e:HEV süsteem on värskelt Jazzi jaoks välja töötatud ja muudab sõiduelamuse nauditavaks. Süsteem koosneb kahest elektrimootorist, 1,5-liitrisest i-VTEC bensiinimootorist, liitiumioonakust ja uuenduslikust fikseeritud ülekandearvuga jõuülekandest, mis töötavad harmooniliselt koos, et tagada oma klassi parim kütusesäästlikkuse ja kiirenduse suhe.
Nutikas tehnoloogia ja sujuv ühenduvus sulanduvad hõlpsalt kasutajate igapäevaeluga ning seda toetavad mitmekülgsed meelelahutus- ja teabeteenused, sh Honda isiklik assistent ja rakendus My Honda+ (pole saadaval kõigi varustustasemete puhul).
Honda Jazz ja Jazz Crosstar on varustatud oma klassi kõige põhjalikuma täiustatud ohutuspaketiga, kuhu kuuluvad aktiivsed ja passiivsed Honda ohutustehnoloogiad, mille eesmärk on muuta sõitmine lihtsamaks ja ohutumaks.
Honda Jazz Crosstar
Uue Jazzi versioon Crosstar on välimuselt rohkem linnamaasturi moodi ja suunatud aktiivse eluviisiga inimestele. Uus Crosstar on samasuguse hübriidajami ja salongiga kui standardmudel, kuid erineb eelnevast suurema sõidukõrguse, veekindlate istmekatete ja sisseehitatud katusereelingute poolest.
Mudeli täiustatud välimust rõhutavad ka julge disainiga iluvõre, rattakoopaid ümbritsev must kate ja stiilsed lävepakuliistud. Crosstari 16-tollised hõbedased ja mustad valuveljed lisavad stabiilsust ning täiustavad mudeli üldist jõulist välimust.
2. Võimas e:HEV hübriidtehnoloogia pakub jõudluse ja ökonoomsuse paeluvat kombinatsiooni
Esimest korda müüakse Jazzi Euroopas ainult täiustatud hübriidajamiga. Honda uut e:HEV märki kandev uhiuus Jazz on välja töötatud nii, et see pakub erakordset kombinatsiooni suurest jõudlusest ja muljetavaldavast ökonoomsusest, mis täiustavad salongi esmaklassilist mugavust ja praktilisust.
e:HEV süsteem on värskelt Jazzi jaoks välja töötatud, et tagada nauditav sõiduelamus. See koosneb kahest kompaktsest võimsast elektrimootorist, mis on ühendatud 1,5-liitrise DOHC i-VTEC bensiinimootoriga, liitiumioonakust ja nutika jõuallika juhtseadme tagatud uuenduslikust fikseeritud ülekandearvuga jõuülekandest, mis töötavad kõik harmooniliselt koos, et tagada sujuv ja kiire reaktsioon.
Koguvõimsus 109 hj / 80 kW viib auto nullist sajani vaid 9,4 sekundiga ning tippkiirus on 175 km/h. Tulemuseks on pingevaba ja mugav teekond nii linnas liikudes kui ka suurel kiirusel maanteel sõites. Kütusesäästliku hübriidsüsteemi tekitatav CO2 heitkogus on standardmudeli puhul 102 g/km (WLTP) ja kütusekulu on 4,5 l / 100 km (WLTP). Crosstari puhul on vastavad näitajad 110 g/km (WLTP) ja 4,8 l / 100 km (WLTP).
Rahuldust pakkuva sõiduelamuse ja erakordse ökonoomsuse saavutamiseks valib täiustatud e:HEV hübriidsüsteem sujuvalt kolme vahetatava sõidurežiimi vahel:
Enamikus linnasõidu olukordades saavutatakse optimaalne tõhusus elektri- ja hübriidrežiimi sujuva vahetamisega. Maanteel kiiresti sõitmiseks kasutatakse bensiinirežiimi, millele kiirendamisel pakub lisavõimsust elektriline veomootor.
Hübriidrežiimis saab liigse võimsuse bensiinimootorist suunata läbi mootorgeneraatori, et laadida akut. Elektrirežiimi kasutatakse ka siis, kui auto aeglustab, kogudes regeneratiivpidurdamise kaudu aku laadimiseks energiat.
Kolme sõidurežiimi vahetamine on sõitjatele märkamatu; Jazzi insenerid on teinud suuri jõupingutusi, et vähendada viivitust ülemineku ajal. Honda on kiire elektrimootori arendanud võimalikult kergeks, kompaktseks ja tõhusaks. Elektriline veomootor pöörleb kuni 13 300 p/min, saavutades tippkiiruse 175 km/h. Maksimaalne pöördemoment kutsutakse esile aeglaselt kiiruselt kiirendamise korral.
Tavapärase ülekande asemel on Jazzil hiljuti välja töötatud elektrooniline variaatorkäigukast (e-CVT), millel on üks fikseeritud ülekandearv, et luua otseühendus liikuvate komponentide vahel. Tulemuseks on pöördemomendi sujuv ülekandmine ja lineaarne tunnetus kiirenduse ajal kõigis sõidurežiimides.
Täiesti uus e-CVT juhtimisloogika tagab hübriidrežiimis elektrilise veomootori võimsa pöördemomendi, samas kui bensiinimootor annab kiirenduse ajal kiire reaktsiooni ja lineaarse tunnetuse, mis sarnaneb mitmeastmelise ülekandega. Kui on vaja rohkem võimsust, valib uus juhtimisloogika mootori ideaalse pöörlemiskiiruse. Selle tulemusel säilitatakse seos sõiduki kiiruse ja mootori kiiruse vahel ning lineaarsem tunnetus, mida juht ja sõitjad tajuvad kiirendushelina. Optimeeritud väljundpöördemoment koos kiirema ja ühtlasema reaktsiooniga on põhikomponent, mis muudab Jazziga sõitmise nii nauditavaks.
Lisaks sellele, et Jazzi e-CVT on täpsem, on see kompaktsem kui üldjuhul teiste tootjate hübriidsõidukites leiduvad tavapärased e-CVT planetaarülekanded. Mõõtmetele ja leidlikule ühendamisele keskendumisega näitab uus e-CVT nutikat ruumikasutust, mida võib märgata ka Jazzi teistes osades.
Jazz on Honda Euroopa tootevaliku esimene mudel, mis esindab uut e:HEV kaubamärki, mida kannavad tulevikus kõik Honda täishübriidsõidukid.
3. Ümberkujundatud kompaktklassi disain: Jazzi tuntud siluetti on täiendatud voolujoonelise moodsa disainiga
Viimase põlvkonna Jazzi kavandamisel ja arendamisel astusid Honda insenerid julge sammu ning kujundasid mudeli täiesti ümber. Selle käigus saavutasid nad kompaktautode klassis paeluva uue lahenduse: täiesti uus linnaauto ühendab erakordse ökonoomsuse muljetavaldava igapäevase praktilisusega, mis vastab tänapäeva tarbija vajadustele.
Uus voolujooneline ja moodne disain lisab Jazzi ajatule kujule lihtsust. Sujuvad kontuurid kulgevad mööda lühikest esiosa, pikka katusejoont ja eelmiste mudelitega tuntuks saanud eespool asuvat salongi, nii et moodustub hetkega äratuntav monoliitne siluett. Tulemus lisab Jazzile omasele esmaklassilisele mugavusele ja praktilisusele uut emotsionaalset veetlust.
Kompaktse linnaauto olemuse ümberkujundamiseks keskendus Honda uuele disainifilosoofiale, mille võtab kokku Jaapani mõiste „Yoo no bi“. Selle kohaselt peitub ilu igapäevastes esemetes, mida on aja jooksul täiustatud, et muuta need kindlal eesmärgil kasutamiseks veelgi ilusamaks ja ergonoomiliselt rahuldust pakkuvamaks.
„Oleme selle auto välja töötanud nii, et see rikastaks kasutajate igapäevaelu,“ selgitab suurprojektijuht Takeki Tanaka.
Voolujoonelised välispinnad ja elegantne esiosa aitavad saavutada visuaalset tasakaalu. Erinevad välispinnad, sealhulgas C-piilarid ja kombineeritud tagatuled, on ilma eristuvate joonteta ühte sulatatud.
Disainerite jaoks oli õigete visuaalsete proportsioonide loomine peamise tähtsusega, et tagada harmooniline stiilitunnetus nii sees kui ka väljas. See on saavutatud uute eriti kitsaste A-piilarite abil, mis kulgevad kapotist kaarjalt ülespoole laiade tagumiste poritiibade suunas.
A-piilar on rohkem kui poole kitsam, varasema 116 mm asemel 55 mm, ja sellele järgnev uksepiilar tagab nüüd konstruktsiooni peamise tugevuse. See koos peidetud klaasipuhastitega tagab juhile ja kõrvalistujale takistusteta laia vaatevälja. Muljetavaldavad A-piilarid ja elegantsed küljepeeglid vähendavad ka tuule tekitatud müra ja takistust ning parandavad aerodünaamikat.
Üldkõrgust on vähendatud 10 mm võrra ning koos ettepoole kalduva tagaluugiga saavutatakse kompaktsem välimus, tasakaalus salong ja kindel hoiak.
Uued täiustatud keretehnoloogiad ja protsessid, näiteks uusima pooljuhttehnoloogia kasutuselevõtt jõuallika juhtseadme suuruse vähendamiseks, on peamise tähtsusega uue kahemootorilise hübriidajami lisamisel, võimaldades samal ajal säilitada Jazzi traditsioonilise dünaamilise kuju. Hoolimata uue kahemootorilise hübriidajami lisamisest on uus Jazz ainult 16 mm pikem ja on sama lai kui eelmine bensiinimootoriga mudel.
Uue Jazzi disainer Baek Jongkuk selgitab: „Tahtsin luua auto, mis oleks omanikule meeldiv kaaslane ja samal ajal võimalikult praktiline. Selleks eemaldasin ebavajalikud elemendid ja lihtsustasin siluetti, et tulemuseks oleks sõbraliku ja värske välimusega ning mugava ja praktilise salongiga auto.“
Elegantsed stiilitäiustused, sealhulgas maitsekas katusespoiler ja tulede eriline ühendatud disain, täiendavad Jazzi dünaamilist kuju ja säilitavad tasakaalus silueti.
Jazz Crosstar
Selleks et tutvustada mudelit laiemale kasutajaskonnale, on loodud jõulisem versioon Jazz Crosstar, mis on välimuselt rohkem linnamaasturi moodi ja suunatud aktiivse eluviisiga inimestele. Mudeli efektne välimus on saavutatud julge disainiga iluvõre, rattakoopaid ümbritseva musta katte ning stiilsete lävepakuliistude ja katusereelingute abil. Crosstari hõbedased ja mustad valuveljed lisavad stabiilsust ning täiustavad mudeli üldist jõulist välimust. Jazzi standardmudelist suuremaks eristumiseks on Crosstar saadaval ka ainulaadses värvitoonis Surf Blue. Peale selle on klientidel võimalus valida kontrastne katus toonis Crystal Black.
4. Nutikas ruumikasutus ja esmaklassiline mugavus, mis tagavad ülima praktilisuse
Mugav salong, mis tagab hea enesetunde
„Yoo no bi“ filosoofia jätkub lihtsas, minimalistlikus ergonoomilises salongis, mis istmete kokkuklappimise võimalustega lisab praktilisust ja funktsionaalsust. Auto meeldivat praktilisust näitavad terves salongis kasutatud vastupidavad materjalid ja moodne pehme kattega armatuurlaud.
Lihtne kasutajakeskne armatuurlaud sisaldab horisontaalselt paiknevat näidikuplokki. Vaatevälja ei piira sirmid, mis suurendab erakordset avarust veelgi. Kuna Honda disainikeele keskmes on kasutusmugavus, on keskel asuv HMI 9-tolline puuteekraan, mis on Elegance’i ja Executive’i varustustasemel standardvarustuses, ja kõikide mudelite juurde kuuluv 7-tolline TFT-näidikuplokk lihtsasti ja kergesti loetavad. Mugavustehnoloogia ja juhtnupud on käeulatuses ning kergesti kasutatavad, et tagada stressivaba sõiduelamus.
Meeldivat õhkkonda täiendab ukse käetoega samal kõrgusel olev lai tasane keskkonsooli käetugi, mis meenutab kõrgema klassi autode sisemust.
Jazzi moodne salong on sarnaselt eelmiste põlvkondade mudelitega oma klassi avaraim.
Eriti kitsad A-piilarid, mis kulgevad kapotist kaarjalt ülespoole, parandavad horisontaalset nähtavust eelmise põlvkonna mudelite 69 kraadilt suurepärase 90 kraadini. See võimaldab koos peidetud klaasipuhastite ja tasase armatuurlauaga takistusteta vaadet ning laseb loomulikul valgusel läbi panoraam-esiklaasi ja eesmiste kolmnurkakende salongi tulvata. Valgusrikkus muudab ruumi avaramaks, rõhutab salongi õhulisust ja tekitab helge avatud tunde.
Pakiruumi maht (tagaistmed üleval) algab 298 liitrist ja suureneb kuni muljetavaldava 1199 liitrini (laeni laaditud ja kui tagaistmed on all). See saavutati hübriidajami osade nutika paigutamisega šassiisse ja mootoriruumi.
Oluliste arenduste hulka kuulub õhu sisselaskesüsteemi osade lisamine mootori kohale. See võimaldab elektrimootorid (veomootor ja generaator), aga ka jõuallika juhtseadme (PCU), mis on tavapärase tehnoloogiaga võrreldes 20% väiksem, paigutada mootoriruumi. Tänu sellele mahub ka 12 V lisaaku mootoriruumi, nii et taga on rohkem ruumi. See nutikas paigutus on võimalik tänu uusimate pooljuhtide kasutamisele jõuallika juhtseadmes.
Salongi ruumikuse suurendamisel on oluline ka kütusepaagi paigutamine šassii keskele esiistmete alla, mis on selles klassis ainulaadne lahendus. Tänu sellele on Jazzis endiselt alles erakordselt mitmekülgsed Magic Seatsi tagaistmed, mille seljatoed saab alla lasta või istumisosad üles tõsta, et mahutada erineva kuju ja suurusega pagasit. Paigutus ja üldine disain teevad võimalikuks ka tagaluugi laiema avamise ja uue astmeteta tasase põranda, mis muudab pagasi peale- ja mahalaadimise lihtsamaks kui kunagi varem.
Ees istujad saavad nautida ka Honda hiljuti välja töötatud, keha stabiliseerivat istmeraami, millel on 30 mm paksem istmepolster ja mis pakub tänu esmaklassilisele kihilisele ehitusele rohkem tuge. Need muudatused suurendavad mugavust ja toetavad rohkem nimmepiirkonda, et väsimust vähendada. Juhi mugavuse suurendamiseks on piduripedaali asendit muudetud, et jalg oleks loomulikuma nurga all. Lisaks on pikematele juhtidele mõeldes rool nüüd kaks kraadi püstisem ja reguleerimisulatust on muudetud, et rooli saaks juhile lähemale seadistada.
Taga istuvad täiskasvanud saavad samuti mugavamalt reisida tänu Magic Seatsi istmete ehituse täiustamisele, mis võimaldab istmeid laiemaks muuta. Oma klassi parim tagaistme jalaruum 986 mm on võimalik tänu väändetala vedrustuse paigutusele. Mugavust lisab ka 24 mm võrra paksem istmepolster. Disainerid on esiistmete taha lisanud ka mugavad nutitelefoni taskud, mida tagaistujad saavad kasutada.
5. Erakordne sõidudünaamika tagab pingevaba sõiduelamuse
Honda on Jazzi sõidudünaamikale ja kiirele reaktsioonile tuginedes täiustanud auto šassiid, vedrustust ja kere jäikust, et tagada erakordne erksus ja oma klassi parim sõidumugavus.
Suurema tõmbetugevusega terase osakaal on uue Jazzi puhul kasvanud 80%-ni, mis aitab vähendada kaalu ja parandada ohutust kokkupõrke korral. Staatiline paindumine on paranenud 6%, staatiline vääne aga 13%.
Sõiduelamust parandab uus tagumise amortisaatori kinnituskonstruktsioon, mis on valmistatud alumiiniumist survevalumeetodil. Samuti aitavad täiendavad vedrustuse parandused, näiteks uus vedrumaterjal, väiksemad puksid ja tagumise väändetala vedrustuse paigutus, tagada silmapaistvat sõidumugavust ja -naudingut.
Esivedrustuse geomeetrial on stabiilsuse suurendamiseks madal eesmine veeremiskese, mis annab Jazzile kurvides täpse, loomuliku ja erksa tunnetuse. Erksust suurendavad veelgi elektriline roolimehhanism ja rooli ülekandearvuga seotud täiustused, mis annavad juhile täpset tagasisidet ja tagavad loomulikuma käitumise suuna muutmise ajal.
Vähese hõõrdumisega vedrustuse komponendid ja pikk teljevahe saavutavad muljetavaldava stabiilsuse, sest vähendavad loomulikult kaldumisliigutusi. Kõrgetasemelised amortisaatorisüsteemid muudavad sõidu kõigi sõitjate jaoks mugavamaks ja minimeerivad vibratsiooni ülekandumist teelt salongi, nii et autos on rahulik õhkkond.
Kiiret reaktsiooni ja täiustatud sõiduomadusi parandab veelgi erksa juhitavuse abisüsteem (Agile Handling Assist, AHA). AHA on veel üks täiustatud tehnoloogia, mis muudab auto dünaamiliselt stabiilsemaks, eriti kiirel roolikeeramisel või kurvide võtmisel. AHA toimib sõiduki stabiilsuskontrolli kaudu ja rakendab rooli keeramisel seesmistele ratastele kerget pidurdusjõudu, mida juht ei tunne. Tulemuseks on sõiduki kiirem reaktsioon ja stabiilsus ning kindlam sõiduelamus.
Võimas pidurdusjõud tagatakse ketastega pidurisüsteemi abil, millel on ees 262 mm õhkjahutusega ja taga 239 mm õhkjahutuseta kettad. Autos on järgmised elektroonilised pidurisüsteemid: sõiduki stabiilsuskontroll, pidurdusabi, nõlvaltstardiabi ja automaatne pidurdus.
Honda kõikehõlmav vaatenurk müra ja vibratsiooni haldamisele tagab mootori-, tee- ja tuulemüra minimaalse pääsemise salongi. Parem isolatsioon ja heli summutamine vähendavad teepinna erinevustest tulenevat maanteemüra ning parandavad salongi keskkonda kolmes sagedusvahemikus. Salong ja põrandapaneel on eraldatud, et vähendada läbi auto konstruktsiooni tulevat resonantsi, samuti on lisatud heliisolatsioon armatuurlaua ümber. Mootori müra vähendab ka vaikmaterjali kasutamine mootoriraamis, et mootoriruumi isoleerida. Heli summutavad materjalid ja paksem klaas aitavad salongi pääsevat müra võrreldes eelmise Jazzi mudeliga 10% vähendada.
Lisaks võimaldavad jäigem kere ja suurema tõmbetugevusega teras kasutada uusi ehitustehnoloogiaid uute kitsaste A-piilarite saamiseks. Seda täiendavad küljepeegli aerodünaamiline disain, tagumine spoiler ja uue kujundusega valuveljed. Need aerodünaamilised elemendid aitavad vähendada õhuvoolu müra ja takistust ning lisavad elegantsi.
6. Sisseehitatud täiustatud tehnoloogia aitab omanikul ühenduses olla
Uuel Jazzil on oma klassi kõige paeluvam teabe- ja meelelahutuspakett, mis ühendab nutika tehnoloogia sujuva ühendusega. Uus Jazz on varustatud järgmise põlvkonna täiustatud funktsioonidega, mida tutvustati esimest korda Honda e-s, ning need lisatakse ka tulevastele mudelitele.
Omanike käeulatuses on kergesti kasutatavate sisseehitatud ühendusfunktsioonide parim valik kompaktautode klassis. Puuteekraani või häälaktiveerimise vahendusel saab kasutada ühendatud teabe- ja meelelahutusfunktsioone ning rakendusi, nende seas ilm, parkimisvõimalused, muusika, navigatsioon, asukoha määramine ja telefoniteenused.
Kergesti kasutatav LCD-puuteekraaniga liides on loodud nii, et segaks juhti võimalikult vähe. Kõige sagedamini kasutatavate funktsioonide tööaeg on eelmise mudeliga võrreldes 58% lühem, pakkudes turvalisemat ja ergonoomilisemat kogemust. Süsteemi liides on tuttavalt nutitelefonilaadne ning lehekülgedel ja loendites saab liikuda ekraanil libistades. Kuva saab muuta vajadustele vastavaks ning lisada otseteid sagedamini kasutatavatele funktsioonidele ja heliallikatele.
Lisaks laiale valikule sisseehitatud rakendustele saab Android Auto ja Apple CarPlay vahendusel peegeldada nutitelefoni ekraanipilti ning see võimalus on Jazzis juhtmevaba ühenduvuse abil esimest korda kättesaadav. Kliendid, kes on tellinud Honda isikliku assistendi teenuse, saavad isegi kasutusjuhendit vaadata puuteekraaniga teabe- ja meelelahutussüsteemi kaudu või AI häälkäskluste abil. Sõitjatel on võimalus kasutada autos ka WiFit, et teel olles veebiteenustele ligi pääseda.
Uuel Jazz Crosstaril on kaheksa kõlariga esmaklassiline helisüsteem, millesse kuuluvad alumiiniumist kuplikujuline kõrgsageduskõlar, Honda ainulaadsed Kevlarist koonusekujulised kõlarid ja bassikõlar pakiruumis, ning sel on oma klassi parim helikvaliteet. Et nähtavust mitte mõjutada, on kõrgsageduskõlar ehitatud ukse seesmise käepideme sisse ning bassikõlari kast on paigutatud nii, et see pakiruumi ei vähendaks.
Auto salongi kujundamisel on pööratud suurt tähelepanu lihtsa armatuurlaua ja liidese loomisele. Kasutajate soovidele vastutulemiseks on Honda taastanud põhifunktsioonide füüsilised juhtnupud, kasutades kütte- ja ventilatsiooniseadete jaoks puutetundlikke ja täpseid valikunuppe.
Rakendus My Honda+
Honda on võtnud kasutusele nutitelefoni rakenduse My Honda+, et omanik saaks autoga kaugühenduse luua. Nutitelefonipõhine teenus on lihtsa ja loogilise disainiga, mis tagab turvalise juurdepääsu paljudele sisseehitatud funktsioonidele, sealhulgas mugavus- ja turvafunktsioonidele. Näiteks saab rakenduses teekonna seadistada ja teabe seejärel autosse saata, samuti on võimalik autot eemalt lukustada ja avada.
Lisaturvalisuse tagamiseks võimaldab rakendus auto asukohta GPSi vahendusel jälgida. Samuti saab aktiveerida nutika geotarastuse, et omanikku hoiatada, kui sõiduk väljub eelseadistatud tsoonist. Peale selle saadetakse nutitelefoni rakendusse teade, kui auto turvaalarm on aktiveeritud.
Honda isiklik assistent
Puuteekraaniga täiustatud liidese vahendusel kasutatavaid teabe- ja meelelahutussüsteemi ja ühenduvuse võimalusi saab aktiveerida ka Honda isikliku assistendi kaudu häälkäskluste abil. Esimest korda Honda e-s tutvustatud Honda isiklik assistent on nutikas tehisintellekti (AI) tarkvara, mis kasutab loomulikke juhistel tuginevaid vestlusi ja kontekstipõhist mõistmist, et pääseda ligi erinevatele e-teenustele.
Honda isiklik assistent hindab käsklusi sellise keerukusastmega, mis ületab teiste häälaktiveeritavate virtuaalsete assistentide võimalused. Süsteem mõistab suhtluse mitut taset, et konkreetsetele päringutele täpsemalt vastata. Omanik võib näiteks küsida: „OK Honda, leia mulle tasuta parkimise ja WiFiga Itaalia restoran, mis on praegu avatud.“ Honda isiklik assistent otsib sobivad valikud ja kuvab need puuteekraaniga liideses, enne kui kavandab valitud asukohta jõudmiseks optimaalse marsruudi ja kuvab selle navigatsioonisüsteemi ekraanil.
Parima stressivaba kogemuse tagamiseks pakub Honda värskendusi, et võimalused ja rakendused oleksid varustatud täienduste ja uute funktsioonidega.
Ohutuse suurendamiseks on kõigi sõidukite standardvarustuses eCalli maanteeabiteenus. Hädaolukorras, näiteks turvapadja avanemisel, jagatakse auto asukohta automaatselt asjakohaste hädaabiteenistustega.
7. Mitmekülgne Honda ohutustehnoloogiate pakett
Uusima põlvkonna Jazzi standardvarustusse kuulub esmaklassiliste aktiivsete ja passiivsete ohutustehnoloogiate pakett, mille eesmärk on sõitmist lihtsamaks ja turvalisemaks muuta.
Täiustatud Honda SENSINGU aktiivne ohutustehnoloogia pakub standardina laia valikut juhiabisüsteeme. Uus eesmine lainurkkaamera, mis parandab nägemisvälja ja hõlbustab öösel liikumist, muudab paljud olukorrad ohutumaks.
Täiustatud Honda SENSINGU paketti kuuluvad järgmised tehnoloogiad.
Uus kõrglahutusega lainurkkaamera asendab eelmise põlvkonna Jazzi mitmeotstarbelist kaamerat ja linnas pidurdamise süsteemi andurit. Kaamera tuvastab rohkem teepindu ja liiklustingimusi, sealhulgas sõiduki lähenemise tee välisservale (rohu- või kruusapinnale), vastutuleva sõiduki või teisele sõidurajale suunatuld näitamata kaldumise ja liiklusmärgid. Kaamera suudab ka kondensatsiooni kõrvaldada, et vaateväli oleks pidevalt selge.
Juht saab otsustada, kui palju abiteavet näidikuploki seitsmetollisel TFT-vedelkristallekraanil (LCD) kuvatakse.
Passiivne ohutus on Jazzi keresse projekteeritud
Uus Jazz sisaldab Honda patenteeritud kerekonstruktsioonitehnoloogiat Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), mis on aluseks suurepärasele passiivsele ohutusele ja parandab sõitjate kaitset kokkupõrke eest.
Ühendatud konstruktsioonielementide võrk jaotab kokkupõrkeenergia kogu sõiduki esiosas ühtlasemalt, vähendades sõitjateruumi kanduvaid jõude. ACE™ ei kaitse mitte ainult autot ja selle sõitjaid, hajutades kokkupõrkeenergia kogu kerekonstruktsioonis, vaid vähendab kokkupõrkeenergiat ka teise sõiduki suhtes. See aitab sõitjaid kaitsta nii suurte kui ka väikeste sõidukitega kokkupõrgete eest.
Passiivne ohutus on Honda jaoks sama oluline kui aktiivne ohutus, et kaitsta sõitjaid õnnetuse korral. Jazzi omanikke ja sõitjaid kaitseb nüüd kümme turvapatja, sealhulgas kaks uut tagumist külgturvapatja, mis on paigaldatud tagumistesse istmetesse, ja uus esiistmesse paigaldatud keskmine turvapadi. Uus eesmine keskmine turvapadi on oma klassis esimene ja aktiveerub kokkupõrke korral, et vähendada sõitjate kokkupuutest põhjustatud mõju. Jazzi varustusse kuuluvad ka lülisambavigastust ennetavad esiistmete peatoed.
Tagasi