Lisatud 11.09.2018
Autor: Kristjan Sooper, Autoleht
Honda CR-V ei ole kunagi ebamugav auto olnud, kuid uus ületab eelkäijaid: auto on veel mugavam ja ka sõiduomadused on lihvitumad.
Sõna sportlikkus ei sobi endiselt CR-V sõiduomadusi kirjeldama, mugavus mängib üle, küll aga kombineerib uus vedrustus varasemast paremini juhitavustäpsuse sujuva minekuga ka ebatasasel teekattel. Võrreldes eelkäijaga on uue CR-V telgede vahe kolm sentimeetrit pikem ja ülendid lühemad. Need asjaolud iseenesest muudavad sõidu stabiilsemaks, aga kui lisada täpselt külg- ja pikikaldeid summutama häälestatud MacPherson-vedrustus esiratastel ja mitmikhoovad tagaratastel, saame komplekti, mida enamik linnadžiibi ostjaid peaks kõrgelt hindama.
Päris elus näeb see välja nii, et pidurdustel CR-V ei sukeldu ja kurvides avaldab vedrustus kere soovile kalduda progresseeruvat vastumõju. Kaldub küll ja pidurdusel vajub ette ka – seda ei tee vaid vedrustuseta kartautod –, aga kontrollitud, loogilisel moel. Samas neelab asfaldipõndakud ja muud ebatasasused sujuvalt, teravaid lööke vältides.
Variaatoriga parem
Tuleb lisada, et proovisõidumarsruut Austrias ja Saksamaal kulges vaid asfaldil, maastiku- ega kruusasõidukogemusi jagada ei ole. Kui auto sügisel Eestisse jõuab, õnnestub see küllap raskemates sõidutingimustes järele proovida. Tootja antud informatsiooni põhjal võib aga eeldada, et keerulisemates oludes saab uus CR-V paremini hakkama. Esiveolise mudeli kliirens on 19,1 ja nelikveolisel 20,1 sentimeetrit, mõlemal 3,5 sentimeetrit rohkem kui eelkäijal.
Uuendatud nelikveosüsteem töötab läbi mitmekettalise siduri, suudab suunata vajadusel kuni 60 protsenti veojõust tagaratastele ning talub kuni 550njuutonmeetrist pöördemomenti. Ühtlasel sõidul lülitatakse tagarattad veoskeemist kütusesäästu nimel peaaegu täielikult lahti.
Mootorivalik esialgu puudub: 1,5liitrine bensiinimootor, võta või jäta. Peagi tuleb ka hübriidajam. Nimetatud turbomootor häälestati arendama 173 hobujõudu ja 220 njuutonmeetrit käsikäigukastiga ühendatuna ning 193 hj ja 243 Nm variaatorkäigukastiga. Variaatorit ei tasu peljata, see kuulub liigi paremikku, ei venita ega karjuta mootorit. Õigupoolest sobibki CR-V-le variaatorkäigukast paremini kui manuaalne. Esiteks juba seepärast, et mugavusele orienteeritud autos ei peaks juht käigukangi ja siduriga jändama, teiseks klapib mootor paremini just CVT-ga.
Kõik hinnas!
Väikese töömahuga turbomootor on madalatel pööretel jõuetu ning suure ja suhteliselt raske auto pardal (nelikveolise ja seitsmekohalise CR-V tühimass on umbes 1,7 tonni) see iseärasus võimendub. CVT „mõistab” jõuallikat hästi ning reageerib järsule gaasivahetusele kiiresti ja adekvaatselt. Käsikäigukasti puhul tulnuks sama efekti saavutamiseks paar käiku alla vahetada.
Nagu juba mainitud, siis tõesti, uut CR-V-d saab ka seitsmeistmelisena. Tegemist on siiski lisaistmetega lastele või lühiajaliseks kasutamiseks täiskasvanutele, ühestki 4,6meetrisest autost ei tasu oodata kolme täismõõdus istmerida, ka mitte CR-V-st.
Kui jätta aga kolmas rida kõrvale, siis ruumi leidub ikka väga lahedalt, palju lahedamalt kui varasemas mudelis. Eriti tunnetab avaruse kasvu külgsuunaliselt, aga sõitjateruum on suurem kõigis kolmes mõõtesuunas. Viimistlusele ei saa samuti midagi ette heita. Viieistmelise CR-V pakiruum mahutab 561 liitrit, seitsmeistmeline 150 liitrit, kui aga kolmas rida kokku klapitud, siis 472 liitrit. Märkimist väärib pakiruumi laiuse kasv 16 sentimeetri võrra. Samuti saab nüüd vedada kuni 1,83 meetri pikkuseid esemeid (varem 25 cm lühemaid).
Tähelepanuväärne, et äärmiselt rikkalik juhiabisüsteemide pakett sisaldub CR-V baashinnas. Adaptiivset kiirushoidikut, automaatpidurdit, sõidurajahoidikut, liiklusmärgituvastit ja paljut muud pakuvad ka teised autotootjad eraldi või paketina oma sama klassi linnadžiipidele, kuid reeglina mitte täies mahus baashinnas sisalduvana.
Tagasi