Lisatud 29.09.2014
• Kõigi varasemate Type R mudelitega (nt Civic, Integra, Accord ja NSX) võrreldes ületamatud näitajad
• Närvikõdi tekitav enam kui 280 hj ja 2,0-liitrine i-VTEC mootor seab võimsuse, jõumomendi ja mootori reageerimise vallas uued standardid
• Täiesti uus „+R” režiim parandab sõiduomadusi ringrajal
• 7000 p/min juures punase jooneni jõudev kõrgetel pööretel töötamine on ühendatud kuuekäigulise ja kiiret käiguvahetust võimaldava manuaalkäigukastiga
• Uuenduslik neljapunktiline adaptiivne vedrustussüsteem tagab sportliku sõidu juures ülihea juhitavuse
• Täiendav juhttelje süsteem vähendab mootori väändemomendi mõju juhitavusele ja tagab erakordse haarduvuse
• Honda väljapanekul demonstreeritakse uut helendavat sinist Type R-i kontseptsioonmudelit
Ajal, mil automaailm on kogunemas autonäitusele Mondial de l'Automobile 2014, avaldas Honda suure huviga oodatud Civic Type R-i kohta uusi ja põnevaid üksikasju.
Järgmisel aastal Euroopa müügisaalidesse jõudev täiesti uus ja kuum luukpära on kõige äkilisem Type R, mis eales välja lastud, andes sellega märku brändi uue sportautode ajastu saabumisest. Auto ammutab oma jõu Earth Dreams tehnoloogia sarja kuuluvast 2,0-liitrisest i-VTEC mootorist. Enam kui 280 hj mootor ületab kõikide seniste Type R autode jõudlusnäitajad. Selliste autode hulka kuuluvad nii kõik varasemad Civicu põlvkonnad, kuid ka Integra ja Accordi sportversioonid ning isegi NSX.
Rangetele Euro 6 saastenõuetele vastav mootor on samas täiesti unikaalne Honda Type R-i jõuallikas. Kui mootori eelmised mudelid olid vabalt hingavad, siis nüüdsest suurendab uuele versioonile paigaldatud turbolaadija mootori võimsust madalatel pööretel. Honda VTEC-tehnoloogiale omane ja Type R-i omanike seas kõrgelt hinnatud võimas mootor pakub kõrges pööretevahemikus täiesti erakordset sõiduelamust.
Honda arendusosakonna suurprojekti Civic Type R juht Suehiro Hasshi: „Hondal on neli erinevat Type R-i mudelit – Civic, Integra, Accord ja NSX. Selle Honda Civic Type R-i mootor ületab neid kõiki oma puhta jõu, jõumomendi ja mootori reageerivusega.” Hasshi-san rõhutas, et auto positiivsed omadused ei piirdu kindlasti vaid kapoti all asuva ülivõimsa mootoriga. Rida tehnilisi uuendusi ja täiustusi muudavad uue Civic Type R-i tõeliseks juhiautoks, mis võib kuulsat H-embleemi auga kanda.
Näiteks on Civic Type R-ile paigaldatud esimesena Honda uus „+R” nupp. Rooli küljel asuva nupu vajutamine käivitab närvekõditavat sõiduelamust pakkuva „+R” režiimi. Jõumomendi agressiivsemale ja jõudluskesksele seadistusele lülitumine parandab mootori reageerimiskiirust. Tundlikumaks muutuv rool ja uus neljapunktiline adaptiivne vedrustussüsteem annavad tulemuseks erakordse juhitavuse.
Hasshi selgitab: „Standardrežiimis on Civic Type R erakordselt nobe, nauditava ja sujuva kiirendusega igapäevane sportauto. „+R” nupp toob juhi jaoks esile veelgi dünaamilisema ja jõulisema auto, mis paneb südame väga kiirelt põksuma. Erinevus auto käitumises on tohutu. Režiim „+R” on ekstreemne – auto sobib suurepäraselt ringrajal kasutamiseks ja leiab sportliku sõiduviisi tõeliste hindajate hulgas sooja vastuvõtu.”
Honda innovatiivse käsitlusviisi teiseks näiteks on auto uudne „juhttelg“. Turbolaadimisega 2,0-liitrise i-VTEC mootori võimsuse edasiandmiseks on
Civic Type R-i esivedrustusele lisatud täiendav mehaaniline süsteem, kuhu kuuluvad kaks toetavat „käändtelge”. Need vähendavad mootori väändemomendi mõju ja lasevad juhil auto erakordset juhitavust täielikult ära kasutada.
Lisaks on konkreetselt Civic Type R-i jaoks töötatud välja uuenduslik neljapunktiline adaptiivne vedrustussüsteem. Uus süsteem reguleerib esi- ja tagavedrustuse jäikust automaatselt sõidutingimustest lähtuvalt sekundi murdosa jooksul. See võimaldab Civic Type R-il pakkuda mugavat vedrustusjäikust tavasõidul ja muutuda paremat juhitavust nõudval kiirel sõidul jäigaks ja nobedaks.
Kuuekäigulise manuaalkäigukastiga astub Civic Type R oma eelkäijate jälgedes. Arendusmeeskond valis selle lahenduse just sõidunaudingu maksimeerimiseks. Hasshi selgitab: „Manuaalse käigukasti puhul saavad juhid valida just selle käigu, mida hetkel vaja, näiteks lülituda enne kurvi sisenemist viiendalt kolmandale käigule. Kuna uue Civic Type R-i kontseptsiooniks on olla tõeline juhiauto, osutus see parimaks lahenduseks.”
Uus Civic Type R on välja töötatud Euroopa autojuhtide eelistusi arvestades. Ühendkuningriigis Swindonis asuvas Honda moodsas tehases valmivad autod jõuavad müügisaalidesse 2015. aastal.
Uusima Honda Civic Type R kontseptsioonautoga tutvumiseks külastage Honda väljapanekut Pariisi autonäitusel Mondial de l'Automobile 2014 (3. hallis). Honda pressikonverents toimub samas kohas neljapäeval, 2. oktoobril kell 16.45.
Type R-i ajalugu
1992 NSX Type R-i esimene põlvkond (saadaval ainult Jaapanis)
See auto tähistas Type R-i loo algust. Eesmärgiks oli luua auto, mis pakuks erakordset sõiduelamust ja võistlusauto kiirust. NSX Type R-i disainis järgiti F1 võistlusauto kujundust. Tegemist oli ka esimese korraga, kui võeti kasutusele punane Honda embleem ja Championship White kerevärv.
Engine: 3.0L Six-cylinder DOHC VTEC
Maximum Output: 280PS / 7,300 rpm
Maximum Torque: 30.0kg • m / 5,400 rpm
1995 First Generation Integra Type R (Available in Japan only)
Engine: 1.8L Four-cylinder DOHC VTEC
Maximum Output: 200PS / 8,000 rpm
Maximum Torque: 18.5kg • m / 7,500 rpm
1997 First Generation Civic Type R (Available in Japan only)
Engine: 1.6L Four-cylinder DOHC VTEC
Maximum Output: 185PS / 8,200 rpm
Maximum Torque: 16.3kg • m / 7,500 rpm
1998 Integra Type R (Available in Europe and U.S. This was the first Type R model introduced in Europe)
Engine: 1.8L Four-cylinder DOHC VTEC
Maximum Output: 190PS / 8,000 rpm
Maximum Torque: 178 N • m / 7,300 rpm
1999 Accord Type R (Available in Europe only)
Engine: 2.2L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Maximum Output: 212PS / 7,200 rpm
Maximum Torque: 215N • m / 6,700 rpm
2001 Second Generation Integra Type R (Available in Japan only)
Engine: 2.0L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Maximum Output: 162kW [220PS] / 8,000 rpm
Maximum Torque: 206N • m [21.0kg • m] / 7,000 rpm
2001 Second Generation Civic Type R (First Civic Type R available in Europe)
Engine: 2.0L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Maximum Output: 162kW [220PS] / 8,000 rpm
Maximum Torque: 206N • m [21.0kg • m] / 7,000 rpm
European version:
Engine: 2.0L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Maximum Output: 200PS / 7,400 rpm
Maximum Torque: 196N • m / 5,900 rpm
2002 Second Generation NSX Type R (Available in Japan only)
Engine: 3.2L 6 cylinder DOHC VTEC
Maximum Output: 206kW [280PS] / 7,300 rpm
Maximum Torque: 304N • m [31.0kg • m] / 5,300 rpm
2007 Third Generation Civic Type R
Engine: 2.0L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Maximum Output: 165kW [225PS] / 8,000 rpm
Maximum Torque: 215N • m [21.9kg • m] / 6,100 rpm
2007 Third Generation Civic Type R (European Version)
Engine: 2.0L Four-cylinder DOHC i-VTEC
Maximum Output: 148kW [201PS] / 7,800 rpm
Maximum Torque: 193N • m /5,600 rpm