Lisatud 29.01.2025
LAS VEGAS, Nevada, USA, 7. jaanuar 2025 – Honda esitles CES 2025 messil kahte prototüüpmudelit – Honda 0 Saloon ja Honda 0 SUV –, mis esindavad kahte Honda 0 Series mudelit, mida hakatakse alates 2026. aastast globaalselt turustama. Ettevõte tutvustas ka oma originaalset sõidukite operatsioonisüsteemi ASIMO OS-i, mida hakatakse kasutama ülemaailmses elektrisõidukite seerias.
Honda 0 Saloon
Tuginedes eelmise aasta CES 2024 messil esitletud kontseptsioonmudelile, on Honda 0 Saloon prototüüp välja töötatud ettevalmistuseks turule toomiseks 2026. aastal. Säilib kontseptsioonmudeli disain, pakkudes madalat kere ja sportlikku stiili, mis eristab Salooni teistest elektrisõidukitest. Samas on pakutav interjöör avaram kui välismõõtmete põhjal võiks eeldada.
Honda 0 Saloon, mis on Honda 0 Series lipulaev, põhineb spetsiaalselt väljatöötatud elektrisõiduki arhitektuuril ning sisaldab mitmeid järgmise põlvkonna tehnoloogiaid, mis kehastavad Honda arenduspõhimõtet „Õhuke, Kerge ja Nutikas“.
CES 2025 messil keskendus Honda tehnoloogiatele, mis aitavad kaasa Salooni „nutikusele“. Nende hulka kuulub usaldusväärne 3. taseme automatiseeritud juhtimistehnoloogia, mida Honda on maailmas esimesena praktiliselt rakendanud, ning „ultra-personaalne optimeerimine“, mis kohandab liikumiskogemuse igale kasutajale individuaalselt, kasutades ASIMO OS-i.
Honda 0 Salooni tootmismudel tuuakse esmalt turule Põhja-Ameerikas 2026. aastal, seejärel ka Jaapanis, Euroopas ja teistel turgudel.
Honda 0 SUV
CES 2024 messil esitletud Space-Hub kontseptsioonmudeli põhjal loodud prototüüp esindab uut elektrisõiduki väärtust kui „ruumi“, mida Honda tulevikus pakub. Keskmise suurusega elektrimaastur Honda 0 SUV on Honda 0 Series esimene mudel.
Rakendades „Õhuke, Kerge ja Nutikas“ lähenemist SUV-segmendis, on saavutatud avaram salong ja suurepärane nähtavus, pakkudes vabadust ja paindlikkust. Lisaks rakendab Honda 0 SUV kõrgtehnoloogilist täpset kehaasendi hindamise ja stabiliseerimise juhtimist, mis põhineb 3D gürosensoritel – tehnoloogial, mille Honda on välja arendanud oma robootikaprogrammi raames.
Tootmismudel tuuakse esmalt turule Põhja-Ameerikas 2026. aasta esimesel poolel ning hiljem ka Jaapanis, Euroopas ja mujal maailmas.
ASIMO OS
Honda 0 Series mudelid varustatakse ASIMO OS-iga, mis on Honda originaalne sõidukite operatsioonisüsteem ning peamine tehnoloogia, mis võimaldab „nutikust“ ülemaailmses elektrisõidukite seerias.
ASIMO oli humanoidrobot, mis suutis iseseisvalt kõndida ja mille Honda töötas välja inimeste aitamiseks ning ühiskonnas koos eksisteerimiseks. Honda alustas robootikauuringuid 1986. aastal ja esitles ASIMO-t 2000. aastal, muutes selle 2000.–2010. aastatel robootikamaailma ikooniks.
Kuigi ASIMO arendamine lõpetati, on Honda jätkanud oma robootikatehnoloogiate täiustamist, sealhulgas tehnoloogiaid, mis suudavad tuvastada keskkonda ja võimaldavad autonoomset käitumise juhtimist. Honda ühendab need tehnoloogiad Honda 0 Series elektrisõidukite tipptasemel tehisintellekti lahendustega, et pakkuda ainulaadset tarkvarapõhiste sõidukite väärtust.
Automatiseeritud sõidu (AD) tehnoloogia
Honda oli 2021. aastal maailma esimene autotootja, kes rakendas praktiliselt 3. taseme automatiseeritud sõidutehnoloogiat, varustades uue Honda Legend mudeli Honda SENSING Elite süsteemiga, mis võimaldas „silmi teelt ära“ sõitu ja tingimuslikku automatiseeritud juhtimist piiratud aladel.
Honda usub, et laialdane automatiseeritud juhtimistehnoloogia kasutuselevõtt aitab kaasa liiklussurmade nullimisele. Seetõttu kavatseb Honda pakkuda taskukohaseid automatiseeritud sõidukeid laiemale tarbijaskonnale, kasutades originaalset Honda AI-tehnoloogiat, mis ühendab Helm.ai juhendamata õpivõimekuse ning kogenud juhtide käitumismudelid.
Lisaks arendab Honda oma koostöövõimelist tehisintellekti, mis suudab paremini reageerida keerulistele olukordadele, näiteks liiklejatele teed andes või ootamatutele sündmustele reageerides, nagu loom tee peal või kukkuv objekt.
Honda 0 Series mudelid varustatakse süsteemiga, mis laiendab automatiseeritud sõidu ulatust, alustades maanteeliikluse ummikutes „silmi teelt ära“ funktsioonist ning laienedes järk-järgult OTA (Over-The-Air) värskenduste kaudu.
3. taseme automatiseeritud sõiduga võtab sõiduk juhtimise täielikult enda peale, võimaldades juhil reisi ajal filme vaadata või virtuaalselt koosolekutel osaleda. Honda eesmärk on saada esimeseks autotootjaks, kes rakendab seda tehnoloogiat kõikides sõiduolukordades, avardades liikumisvõimalusi.
Honda 0 Series spetsiaalne kiibistik (SoC)
Honda ja Renesas Electronics Corporation on sõlminud kokkuleppe, et arendada kõrgetasemeline kiibistik (SoC), mis toetab tulevasi tarkvarapõhiseid sõidukeid (SDV) Honda 0 Series mudelitega.
Järgmise põlvkonna mudelite jaoks, mis lansseeritakse 2020. aastate lõpus, võtab Honda kasutusele tsentraliseeritud elektroonika-arhitektuuri, mis ühendab mitmed juhtimissüsteemid üheks keskseks juhtseadmeks. See vajab SoC-d, mis pakub suuremat arvutusvõimsust, kuid minimaalset energiatarvet.
Honda ja Renesas töötavad välja süsteemi, mis kasutab mitme kiibi (chiplet) tehnoloogiat, ühendades Renesas 5. generatsiooni R-Car X5 SoC seeria ja Honda AI optimeeritud kiirendi. See saavutab tippklassi tehisintellekti jõudluse 2000 TOPS (Sparse) ja energiatõhususe 20 TOPS/W.
Tagasi